Bez kategorii

Wyznaczanie celów. Reguły!

Kluczową umiejętnością związaną z osiąganiem sukcesów jest zdolność wyznaczania celów i tworzenia planów dochodzenia do nich. Proces osiągania celów jest niemal automatyczny. Dla większości ludzi podstawowym problemem jest ustalenie celów.  Truizmem jest powiedzenie, że...

Odpowiedź na pytanie – co motywuje pracowników produkcji

Tym razem postanowiliśmy zamieścić (filmową) odpowiedź, na pytanie: co motywuje pracowników produkcji? Okazuje się, iż niekorzystne zmiany ekonomiczne i spowolnienie gospodarcze zmuszają do szukania metod zwiększania efektywności dostępnych mocy wytwórczych. Wysoka motywacja pracowników liniowych, większe...

Jak motywować pracowników fizycznych? Informacja zwrotna

Kryzys jak zawsze, dla jednych jest sygnałem do zaciśnięcia pasa, szerokich oszczędności oraz redukcji. Dla innych okres spowolnionej produkcji to moment na przygotowanie zasobów do okresu, kiedy zamówienia zaczną płynąć szeroką rzeką.     Czekać czy inwestować? Czy...

Wykorzystanie mechanizmów konsekwencji w sprzedaży ( i nie tylko)

Praktycznie każda jednostka cechuje się wręcz obsesyjnym pragnieniem bycia konsekwentnym i wyglądania w oczach innych ludzi na osobę konsekwentną. Znajduje to swoje odbicie w powszechnych skojarzeniach: KONSEKWENCJA = siła osobowości, intelektu, logika, racjonalność, uczciwość; NIEKONSEKWENCJA...

Refleksja po porannej „prasówce” – ZUS szuka pieniędzy w szkoleniach

Kiedy padały zapewnienia Premiera Donalda Tuska o tym, iż umowy o dzieło nie będą nigdy podległaby  "ozusowaniu", inspektor ZUS prowadził kontrolę jednej z firm szkoleniowych. Jej efekt? Podważenie umów o dzieło z trenerami z...

Cechy skutecznego negocjatora

Autor:Barii Skuteczny negocjator koncentruje się w procesie negocjacyjnym na celu i rezultatach negocjacji, a nie na przebiegu i stronie technicznej samego procesu. Powinien pamiętać również o jednej z podstawowych prawd zarządzania według P.F. Druckera: „......

KOMUNIKACJA W FIRMIE KLUCZEM DO PRZETRWANIA KRYZYSU CZ. 2

Jeżeli uświadomimy sobie pojawiające się bariery skutecznej komunikacji, wówczas możemy starać się wyeliminować je.  Źródłem przeszkód są czynniki tkwiące w otoczeniu: •  szumy, czyli hałas, trzeszczenie i zakłócenia np. w słuchawce telefonicznej, •  krzyki dobiegające z...